5 Temmuz 2012 Perşembe

Kış Bitti

"Hele bir yaz gelsin de gör..."

7 dakikalık yol yürüdüğüm sabahlardan biri.İçimden hep 'bugün başladıysa şimdi, bitti sayalım, yaklaştım' dedim.Kedilerden korktuğum halde o sabah az kalsın seviyordum.Nerdeyse ayağıma sürtüyordu bir tanesi sesimi çıkarmadım.Ne zaman korkmaya başladım acaba kedilerden, neden korkuyorum ki diye sorarken, cevabını almayı beklemeden 'bu yolda ne işim var ki?' diye sordum.Cevabım hep ikna edici biraz da gurur vericiydi:'İstediğimin peşindeyim, kabul etmedim, değiştirebilirim.' Kedinin yanından kasılarak geçtim çok hızlı yedi adım attım ve boş dolmuşa bindim.Beş dakika geçti hareket etmedi.1o dakika geçti yine hareket etmedi.Boşuna benzin yakmamak için öylece bekledik.İçimden 'belki 10 metre sonra 3 kişi binecek, şu an gaza basarsa son 7 ayın en karlı günü olacak, derse de geç kaldım, acaba ne anlatıyorlar, ne kaçırdım, hala duruyoruz, galiba kimse binmeyecek...' dedim.Sonra yanımdaki siftahını yeni yapmış olan adama hak verdim.Biraz daha fazlası için 1 yılımı o an tüketiyordum, adam sadece 10 dakika ayırmıştı.Gaza basmak için ona hak vermemi beklermiş gibi hareket edeceğimizden umudu kesmişken tekerlekleri döndürdü.Benim saatime göre 7 dakika geç kalmıştım, dolmuşun saatine göre 4 dakikam vardı.Bir kişi daha biner mi umuduyla sağ şeritten, trafik kurallarına göre gidilebilecek en yavaş kilometreyle gidiyorduk.

 -Müsait bi' yerde inebilir miyim? Hayırlı işler, iyi günler.

Ben indikten sonra çok hızlandı dolmuş.Karşı kaldırımdakiyle göz göze gelmemek için dolmuşun arkasından baktım.Önce sola sonra sağa sonra tekrar sağa baktım.Kurallara uymak için değil, sigarasını bitirip gitsin diye karşıdakine vakit kazandırmak içindi.Cadde boşaldı geçmem lazımdı.Çok derin çekti sigarasını ben de derin bir nefes aldım.Günaydın demek için kırk farklı ses tonuyla prova yaptım karşıdan karşıya geçerken.Sen gülümsemesen bile sesin gülümser ya bazen, uykusunu almış, sağlıklı.Sigarasının elinde duruşu ona da bana da ne kadar zararlıysa, sesim ikimize de çok iyi gelecekti.Günaydın o sesle denilecekti.Sigarayı yermiş gibi son kez içine çekti, izmariti yere attı.Ayağıyla söndürürken dumanını son kez üfledi.Tam o anda 'Günaydın!' dedim.'Günaydın.' diye cevapladı.Ünlemsiz.Bu ilk konuşmamızdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder