20 Ağustos 2011 Cumartesi

Canım Sulugöz Çekti


Bu yıl okula gitmediğim günlerden biri.Hastaydım sanırım.Annemle oturmuş müzik kanallarını zaplıyorduk.Şimdi çıkan benim, sonraki senin ondan sonraki hayatımı ilgilendiren şarkı olsun şeklinde fal tutuyorduk.Şarkının kime çıktığını hatırlamıyorum.Şarkı çok net, unutacağımı zannetmiyorum.Candan Erçetin'in "Hangi Aşk Adil Ki?" adlı şarkısı.Annem biliyormuş söylemeye başladı ben de kliple yetiniyorum.Candan Erçetin Galatasaray Lisesi'nden çıkıyor ve İstiklal Caddesi'nde yürümeye başlıyor.Arkasında dev bir orduyla.Erkek ordusu.Bir taraftan şarkıyı söylüyor bir taraftan yürüyor.Klip fantastik.Adamın biri Candan Erçetin'in biraz arkasında yanına geçmesinler diye diğer erkekleri tutuyor, korumalık yapıyor.Gözlerim dolmaya başlıyor ve yavaş yavaş yanağımdan süzülüyor yaşlar.Anneme bakıyorum o da ağlıyor.Şarkıda öne çıkan enstrüman darbuka bence sözleride o kadar etkili değil niye ağlıyoruz çözemiyorum.O kadar erkeğin içinde Candan Erçetin'in korkusuzca yürümesi mi etkiliyor? Korumalık yapan adam mı duygulandırıyor? Şarkı bitiyor birbirimize niye ağlıyoruz der gibi bakıyoruz sonra gülmeye başlıyoruz.Ve geçen hafta.İşim gücüm yok tabii bütün gün zap yapıyorum.Yerel bi' kanalda "Shakira" biyografisine denk geldim."Whenever Wherever" şarkısıyla 23 Nisan'ın birinde stadyumda step yapmıştık.Büyük bir Shakira hayranı olup kasedini falan aldırmıştım.Eski şarkıları çıkar ben de vay be büyümüşüz derim diye izlemeye başladım.İstediğim şarkılar çıktı.En sonunda 'waka waka' şarkı çok eğlenceli değiştirmedim tamina mina e eh diye söylüyorum.Annem yanımda.Shakira'da Güney Afrika yerlileriyle dans ediyor.Annemin suratına hiç bakmadan birden "Neden Ağlıyosun?' dedim.Gözlerim yine dolu doluydu."Duygulandım herhalde.." dedi.Klipteki yerel dansları ve estetik hareketleri bilirsiniz.Bizi duygulandıran kesinlikle bunlar değildi.Birliktelik, toplu halde insanların bi'şeyler yapması hassas noktamız sanırım.İki klibin benzer yanları bu.Sinirlerimiz bozulmuşta olabilir.Bu gizemi hiçbir zaman çözemeyedebilirim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder